Free Report

Fill in your details below, and claim your free Omega 3 Secrets report on the importance of Omega 3 in your life!

Email
First Name

Your information is private and will never be shared with anyone. I respect your privacy and hate SPAM with a passion.

Use of this copyrighted material has been authorized for blog.ohmyomega.com by Mirimar Enterprises LLC

Website Search

Resources

אפשרויות

השפעת EPA אומגה 3 על פסוריאזיס

Tuesday Jul 13, 2010

פסוריאזיס הינה מחלה הנגרמת כתוצאה מכשל במערכת החיסונית. מערכת החיסון, בעצם שולחת אותות לקויים לתאי העור וגורמת להם להצטבר במהירות יתר. האזורים בגוף שבו תאים אלו מצטברים מקבלים מראה כסוף לבן כשל פלאק על גבי עור אדום מודלק. מעצם היות הפסוריאזיס מחלה כרונית, גם לאחר טיפול קונבנציונלי מוצלח, צפוי כי המצב המודלק עשוי לחזור בכל עת. בנוסף, בין  10-15% מהאנשים המאובחנים עם פסוריאזיס גם נוטים לפתח דלקת מפרקים וכאבי פרקים.

אחת ההשפעות של EPA אומגה 3 היא פעולתה כסוכן אנטי דלקתי. לפיכך, ישנן הערכות כי חומצה זו תוכל לסייע לאזן את הסימפטומים שנגרמו על ידי פסוריאזיס. מחקר שנערך באירופה לקראת סוף שנות ה- 90,  בו שמן דגים ניתן  בעירוי ישירות למחזור הדם, הראה שיפור של 50% בחולי פסוריאזיס שמצבם חמור, לעומת חולים כאמור שלא קיבלו את אותו עירוי.

במחקר אחר,השתמשו ב- אטרטינאט הנלקח יחד עם EPA אומגה 3 . אטרינאט, הינה תרופה המשמשת לטיפול בפסוריאזיס, אולם הורדה מהמדפים בסוף שנות ה- 90 בעקבות הגרמותן של תופעות לוואי מסוכנות בהינתן המנה המומלצת . בערך באותו זמן, חוקרים מאוניברסיטת שיגה ביפן מצאו כי אם אטרטינאט נלקח יחד עם EPA, ניתן להשיג את אותן תוצאות במינון מופחת ב-  50-70% מה- אטרטינאט.

לבסוף, מחקר שלישי בארגנטינה הראה כי החלה מקומית של שמן אומגה 3 עשיר EPA , מקלה את הסימפטומים כאשר מוחל ישירות על עור מודלק.

Leave a Reply

Comment

 

מרווה מרושתת Salvia Sclarea

Monday Jul 12, 2010

מרווה מרושתת Sclarea Salvia הוא מין של מרווה וידוע בשמו הנפוץ “מרווה קלארי “. לסקרנים והמלומדים שביניכם,  שמה המדעי המלא של המרווה המרושתת הוא, .Plantae Angiosperms Eudicots Asterids Lamiales Lamiaceae Salvia sclarea

שמן האומגה 3 של Marvalous, הינו שמן קר, המופק מזרעי המרווה המרושתת בכבישה קרה. השמן המופק כאמור מכיל כ- 50% ALA אומגה 3, הנמצא בחלב אם. יתר ה- 50% מכילים סקלאראול (ניחוח טבעי הקיים במרווה),  סטרולים, קו-אנזים Q10, ויטמין E ועוד הרבה יותר.

מלבד השימוש בזרעים להפקת השמן העשיר אומגה 3 , השתמשו בזרעים הדביקים מאז המאה ה -17 כדי לסייע ולהוציא גופים זרים מהעיניים. הסקלראולים הנפלטים מהצמח משמשים גם לבשמים מסוימים וניתן למצאם בניחוחות רבים או חנויות ארומה.

Leave a Reply

Comment

 

צריכת אומגה 3 תגביר את ה- IQ אצלך ילדך, האמנם?

Sunday Jul 4, 2010

במהלך 20 השנים האחרונות, היו מחקרים רבים שנערכו בבירור להמחיש כי ילדים אשר מוזנים בחלב אם התפתחו טוב יותר, פיזית ונפשית, מאלו קיבלו חלב אם.

אין זה סוד ואמנם חשובמספיק,  שגם הוותיקן עשה מחקר על חשיבותה שלההנקה.

החוקרים הצביעו מפורשות על המצאות ברורה של רמות גבוהות של DHA והיותן המקור העיקרי לגידול מנת המשכל אצל ילדים. במידה מחקר אחד אשר הוסיף אומגה 3 מזון עשיר לילדים במאוריטניה בפועל נמצא כי ילדים אלה היו סטטיסטית פחות סביר להניח עבר פלילי כאשר הם גדלו!
The researchers pointed a very clear finger at the presence of high levels of DHA being the prime source of increased IQs in children.  To the extent that one study which added Omega-3 rich food to children in Mauritania actually found that these children were statistically less likely to have a criminal record when they grew!

Leave a Reply

Comment

 

מדוע קוראים לה, אומגה 3?

Sunday Jul 4, 2010

מדוע אומגה 3 נקראית אומגה 3?

ההיגיון מאחורי השם קשור בהרכב המולקולרי של חומצות משפחת אומגה 3. כל החומצות הללו חולקות קשר פחמני (יסוד כימי אל מתכתי) משותף (קשר קוולנטי) . קשר זה נמצא בקשר השלישי בסוף המתיל (אלקיל) של חומצת השומן. המינוח הנכון לכך הוא n-3. לכן חומצות אלו נקראות באופן רשמי חומצות 3- n, או בדרך כלל חומצות שומן ω-3 (אומגה 3) .

Leave a Reply

Comment

 

אומגה 3 והפרעות קשב וריכוז (ADD ו- ADHD)

Sunday Jul 4, 2010

ישנם מחקרים מדעיים רבים המנסים לקבוע קשר בין צריכת אומגה 3 (בעיקר DHA) לבין הפרעות קשב וריכוז.

קיימים מספר מחקרים התומכים ברעיון כי שמירה על רמות בריאות של DHA  אומגה 3  עוזר להפחית את הסיכוי להתאבחן קלינית עם ADD / ADHD.

אולם, חשוב לציין כי רוב המחקרים לא בהכרח מבקשים להראות כי  תוספי DHA אומגה 3 יכולים לשמש כטיפול ב- ADD / ADHD (אם כי יש מחקר אשר תומך בכך), אלא להראות כי אצל מבוגרים וילדים שאובחנו עם ADD / ADHD קיים מחסור בחומצות שומן אומגה 3 בגופם.

Leave a Reply

Comment